Στις 6, 7 και 8 Δεκεμβρίου 2023, οι μαθητές του τμήματος Α4 του 4ου Γυμνασίου Καλαμάτας συμμετείχαν στην καινοτόμο δράση Anima Natura που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου. Η δράση αυτή αποτελείτο από δύο βιωματικά εργαστήρια, στα οποία οι μαθητές συμμετείχαν με ιδιαίτερη προθυμία και χαρά.

Την πρώτη μέρα έγινε η γνωριμία των μαθητών με την ομάδα της Anima Natura, Δήμητρα Κουζή και Νίκο Κωστόπουλο και προετοιμάστηκαν οι μαθητές για τα εργαστήρια των επόμενων ημερών. Στο άκουσμα του προγράμματος οι μαθητές εξέφρασαν την ανυπομονησία τους και την περιέργειά τους για τη δράση την επόμενη μέρα ήρθαν στο σχολείο με διάθεση συνεργασίας και μάθησης, καθώς είχαν αυθεντικό ενδιαφέρον για έναν εναλλακτικό και βιωματικό τρόπο μάθησης.

Τη δεύτερη μέρα, στο εργαστήριο για την φυσική καλλιέργεια, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τις εποχές που ευδοκιμούν τα διάφορα φρούτα και λαχανικά της Ελλάδας  και τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες από τον φυσικό καλλιεργητή κύριο Παναγιώτη Μανίκη από το κέντρο φυσικής καλλιέργειας της Αλαγονίας και με την βοήθεια και καθοδήγησή του έφτιαξαν χωμάτινες μπάλες με σπόρους και έσπειραν τον δικό τους λαχανόκηπο ο οποίος θα αναπτυχθεί με την συνδρομή της φύσης, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Τα παιδιά με μεγάλη όρεξη ανακατεύτηκαν με το χώμα και τους σπόρους, συνεργάστηκαν, κράτησαν σημειώσεις, μπήκαν στο ρόλο του καλλιεργητή και τώρα περιμένουν με ανυπομονησία να δουν τη σπορά τους να αναπτύσσεται. Τα φυτά που θα ευδοκιμήσουν θα είναι το αποτέλεσμα της δικής τους συλλογικής προσπάθειας. Φροντίζοντας το δικό τους δημιούργημα βιώνουν την ευθύνη της φροντίδας καθώς και την ικανοποίηση του δικού τους δημιουργήματος.

Την τρίτη μέρα, στο εργαστήριο documentary animation, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες,  κατασκεύασαν με πλαστελίνη φρούτα και λαχανικά της Ελλάδας, τα χώρισαν σε εποχές, έφτιαξαν το σκηνικό και με την καθοδήγηση της δημοσιογράφου και κινηματογραφίστριας κυρίας Δήμητρας Κουζή και του κινηματογραφιστή – εικαστικού κυρίου Νίκου Κωστόπουλου σκηνοθέτησαν και δημιούργησαν μια ταινία documentary animation, στην οποία παρουσίασαν με την εφαρμογή stop motion animation  ποια φρούτα και λαχανικά ευδοκιμούν σε κάθε εποχή. Η δημιουργία ενός κοινού animation ενίσχυσε την συνοχή της τάξης, καθώς για πρώτη φορά συνεργάστηκαν για ένα κοινό αποτέλεσμα. Η χρήση της τεχνολογίας ήταν κοντά στα ενδιφέροντά τους και τους κινητοποίησε περισσότερο από ποτέ κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Οι μαθητές αγκάλιασαν με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό την δράση, η οποία είναι διαθεματική και  συνδυάζει πολλές θεματικές όπως η αγωγή υγείας, η βιολογία, το περιβάλλον, ο πολιτισμός, τα καλλιτεχνικά, ΤΠΕ και μπορεί να ενταχθεί και στο μάθημα των εργαστηρίων δραστηριοτήτων. Δούλεψαν συνεργατικά και βιωματικά, διδάχτηκαν πώς να δημιουργούν μια ταινία animation, ανέπτυξαν την δημιουργικότητά τους και εφάρμοσαν όσα έμαθαν στην πράξη.

Η δράση ήταν άρτια δομημένη και οργανωμένη και κάθε εργαστήριο ήταν αλληλένδετο το ένα με το άλλο. Οι μαθητές μετά από εντατική εργασία μέσα σε ένα  συνεργατικό και ενθουσιώδες κλίμα, κατάφεραν να φέρουν εις πέρας το πρόγραμμα και να αποκομίσουν γνώσεις και δεξιότητες τόσο για την φυσική καλλιέργεια και τον ρόλο του ανθρώπου στην φυσική διατροφική αλυσίδα όσο και για τον τρόπο που μπορούν να δημιουργήσουν μια ταινία animation. Ό,τι νέο αποκόμισαν θα μπορούν να το αξιοποιήσουν στην καθημερινότητά τους και ενδεχομένως κάποιοι και στην μελλοντική επαγγελματική τους ζωή.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σωτηρίου Ελένη – Ελίζα (ΠΕ07)